پاسخ مسعود فراستی به جنجال های نقد فیلم سینمایی گشت 2

نقد مسعود فراستی درباره فیلم گشت 2 و انتقادهای حمید فرخ نژاد / پاسخ فراستی به منتقدین

پاسخ مسعود فراستی به جنجال های نقد فیلم گشت 2 : نمی‌توانند جواب نقد را بدهند

مسعود فراستی , پاسخ مسعود فراستی به جنجال های نقد فیلم گشت 2

پاسخ مسعود فراستی به جنجال نقد فیلم گشت 2

با مسعود فراستی تماس گرفتیم تا از او درباره نوع ادبیاتش در نقد فیلم‌ها و سینما بپرسیم، سوالات ما و جواب‌های او را بخوانید.

* انتقادی به شما وارد است. فارغ از این‌ که شما نظر خود را درباره فیلم‌ها می‌گویید؛ این که فیلمی خوب است یا بد - اما‌ می‌گویند شما ادبیاتی را وارد نقد کرده‌اید که به سینما آسیب می‌زند...

- اشتباه می‌کنند که چنین حرفی می‌زنند. آنها سواد ندارند و نمی‌توانند جواب نقد را بدهند؛ برای همین دو تا کلمه را می‌گیرند و روی آن مانور می‌دهند.

* شما زمان نقد فیلم‌ها از کلمات سطحی استفاده می‌کنید در حالی که در هیچ کجای دنیا از این ادبیات برای نقد فیلم استفاده نمی‌کنند.

- استفاده می‌کنند! مگر شما از همه دنیا خبر دارید... .

* چرا در هنگام نقد فیلم‌ها از واژه‌های متین و درست استفاده نمی‌کنید؟

- نشد! واژه متین یعنی چی!

* شما درباره فیلم «گشت ارشاد۲» نقد دارید. من هم فیلم را دیده‌ام و نقدهایی بر فیلم دارم اما زمانی که شما از واژه‌های سطحی استفاده می‌کنید، حرفتان را کسی نمی‌پذیرد. شما می‌توانستید به این فیلم یک نقد علمی داشته باشید که حرفتان را همه بپذیرند.

- شما الان داری من را نصیحت می‌کنی؟

* نصیحت نمی‌کنم، می‌گویم شما ادبیاتی را وارد نقد سینما کرده‌اید که هم به نقد و هم به سینما آسیب می‌زند. چرا از این ادبیات استفاده می‌کنید؟ می‌خواهید این ادبیات را به یک جریان تبدیل کنید؟

- شما من را نمی‌شناسید؛ منتقد نیستید و آن طرف را هم نمی‌شناسید.

 سعید قطبی زاده: متهم می‌شوی به این که سکه گرفته‌ای تا بد فیلم را بنویسی

سعید قطبی‌زاده در پاسخ به این پرسش که در این شرایط چه باید کرد که نقد علمی دوباره به سینما برگردد، توضیح داد:

همیشه یک‌سری نویسنده‌ها وجود دارند که الگوسازند و نوشته‌هایشان تاثیرگذار است و تبدیل به قانون نقد می‌شود و مقررات نقد نویسی را شکل می‌دهد اما واقعیت این است اکنون این گروه از منتقدان خانه نشین شده‌اند! این منتقدان جرات نمی‌کنند درباره فیلم‌ها نقد منفی بنویسند چون متهم شده و برایشان پاپوش می‌سازند. زمانی نقد، فرصتی بود که خوب و بد فیلم گفته شود اما الان کار به جایی رسیده که اگر نقاط ضعف فیلم را بگویی برایت پاپوش می‌سازند و مثلا متهم می‌شوی به این که سکه گرفته‌ای تا بد فیلم را بنویسی! این‌طور می‌شود که منتقدان جرات نمی‌کنند نقاط ضعف یک فیلم را بگویند و کسانی پیدا می‌شوند که بدون تحلیل فقط به فیلم فحش می‌دهند.

======

برای دیدن پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران اینجا کلیک کنید

برای دیدن جدیدترین عکس های بازیگران ایرانی و همسرانشان اینجا کلیک کنید

=======

منبع سلام سینما

گردآوری : عکس بازیگران | عکس جدید بازیگران 95

پاسخ مسعود فراستی به جنجال های نقد فیلم گشت 2